Kan uw website die bij Xolution gehost is, niet meer geladen worden? Dit kan veroorzaakt zijn door een blokkade van uw IP-adres op onze server, mogelijk doordat u een aantal keer met een verkeerde combinatie gebruikersnaam/wachtwoord heeft ingelogd of uw wachtwoord vergeten bent. Het kan ook zijn dat er op uw computer een proces loopt dat (niet op de juiste manier) verbinding probeert te maken met onze server. In dat geval bent u op onze blacklist komen te staan.

Check als eerste of het geen probleem is met uw internetverbinding of de DNS-server van uw provider. Ga naar www.ishetonline.nl en check uw domein. Staat deze als ‘online’ aangegeven, dan is de kans groot dat u inderdaad geblokkeerd bent.

U dient dan in eerste instantie met ons contact op te nemen en zo uw IP-adres uit de blokkade te laten halen. U doet dit door ons uw IP-adres toe te zenden, bij voorkeur per e-mail (eventueel via een alternatief e-mailadres). Indien mogelijk adviseren wij u over het ontstaan van de blokkade, zodat u actie kunt ondernemen.

Verder wordt direct onder het inlogveld van Xontrol de serverstatus getoond. Is uw website onbereikbaar, controleer dan hier of er melding van gemaakt is. Alle servers worden, door Pingdom, elke minuut (!) gecontroleerd of deze bereikbaar zijn en functioneren.

Berichten over een probleem worden dag en nacht aan ons doorgegeven. In het uiterste geval van een storing, dan zal de dienst waar het probleem op van toepassing is, aangemerkt worden en ziet u vervolgens ons communicatiekaneel getoond dat we gebruiken bij dergelijke storingen: Twitter. Handig dus om ons op voorhand te volgen, dan bent u altijd als eerste op de hoogte.

Geen storing zichtbaar en toch problemen? Neem contact met ons op. Misschien betreft het enkel uw hostingaccount of is iets lokaals op uw computer in verbinding met onze servers aan de hand. U kunt, zonder in te loggen, het contactformulier invullen en ons berichten.

)